ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Ταχύτερο το Linux από τα Windows στα games

Σε post της η Valve ανέφερε πως το Left 4 Dead 2 “τρέχει καλύτερα σε Linux από ό,τι σε Windows” μετά από τη μεταφορά του σε αυτό. Και όλοι οι λινουξάδες καταχάρηκαν. Μόνο που η Valve λέει… βλακείες!
Δεν έχω κανένα μα κανένα λόγω να διαφωνήσω με τη Valve. Και πιστεύω πως όσα λέει στέκουν, “είναι σωστά”, “ισχύουν”. “Για κάτσε ρε duck”, ίσως πείτε, “στον τίτλο και την εισαγωγή είπες το αντίθετο. Πώς γίνεται να συμφωνείς ενώ διαφωνείς;”. Και όμως, χάρη στο συγκεκριμένο post της Valve… Γίνεται!
Δεν διαφωνώ, λοιπόν, με την ουσία αυτού που λέει η Valve – και που οι περισσότεροι δεν κατάλαβαν, διότι “έτσι όπως το λέει”… πάρε τα και βάρα τα! Το Linux, λοιπόν, μπορεί να είναι πιο αποδοτικό από τα Windows στο gaming. Σε αυτό το βοηθά το ότι ένας developer μπορεί “να μιλήσει” πιο άμεσα με το hardware, δεν έχει τόσα “περιττά συμπράγκαλα” όσα συνοδεύουν, πια, τα Windows, ενώ το σύστημα απεικόνισης γραφικών OpenGL μπορεί να αποδώσει καλύτερα από ό,τι το Direct3D των DirectX. Και εδώ τελειώνουν “όσα ισχύουν” και… πάμε για ένα ταξίδι στην παράνοια.
Πρώτα από όλα, η Valve σύγκρινε το Left 4 Dead 2 σε Windows 7 Service Pack 1 64bit και… Ubuntu 12.04 32bit. Ε; Πώς; Το Left 4 Dead 2 και η Source engine, από όσο γνωρίζω, βασίζονται στα DirectX 9. Τα οποία, με τη σειρά τους, υπήρχαν και στα 32bit Windows XP. Γιατί δεν σύγκρινε δυο 32bit συστήματα μεταξύ τους, αλλά ένα 32bit με ένα 64bit; Ο δε κώδικας του Left 4 Dead είναι ως επί το πλείστον “ο κώδικας της Source engine”, που με τη σειρά της σχεδιάστηκε κατά βάση για 32bit συστήματα. Ναι, “κάνει καλό scaling”, δηλαδή, “επεκτείνεται αν ο χρήστης έχει περισσότερους πόρους ή, αντίστροφα, μειώνει τις απαιτήσεις της σε παλαιότερους υπολογιστές”, αλλά ακόμη και έτσι, μιλάμε για 32bit κώδικα. Και σχεδόν πάντα οι 32bit εφαρμογές απέδιδαν χειρότερα σε ένα 64bit λειτουργικό σύστημα σε σχέση με… για δες, ω, τι έκπληξη, ένα 32bit σύστημα.

Δεν υπάρχουν σχόλια