ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

MSI GTX 970 Gaming 4G Review

Μετά το χαμό που έχει γίνει με τα λανθασμένα χαρακτηριστικά που είχε δώσει η Nvidia για την GTX970, η σκόνη δεν έχει κάτσει ακόμη. Όπως αποδείχτηκε πάντως η απόδοση της 970 δεν επηρεάζεται μόνο σε παιχνίδια που χρησιμοποιούν περισσότερα από 3.5 GB μνήμης μιας και τα τελευταία 512 MB έχουν αρκετά πιο αργή προσπέλαση από τα υπόλοιπα.

Αυτό πάντως δεν αποτελεί και μεγάλο πρόβλημα στην ουσία μιας και τα περισσότερα παιχνίδια δε χρησιμοποιούν περισσότερα από 3.5 GB ακόμη και στο χειρότερο δυνατό σενάριο. Σύμφωνα με τον έγκυρο ιστότοπο Techpowerup ο οποίος θεωρείται από τους κορυφαίους για θέματα που έχουν να κάνουν με κάρτες γραφικών (και όχι μόνο), σε ένα μεγάλο σύνολο δημοφιλών τίτλων παιχνιδιών ο μέσος όρος δέσμευσης μνήμης της καινούριας Nvidia Titan X με τα 12 GB RAM έφτασε μόλις τα 2799 MB, λαμβάνοντας υπόψιν πάντοτε το χειρότερο δυνατό σενάριο για κάθε παιχνίδι. Μάλιστα έκπληξη μας προκάλεσε το γεγονός ότι το χειρότερο δυνατό σενάριο ήταν συνήθως είτε η 4K ανάλυση, κάτι αναμενόμενο φυσικά, είτε η ανάλυση 1440p με 4xAA. Ότι και να ισχύει πάντως η GTX 970 αποτελεί μια από τις κορυφαίες κάρτες γραφικών της αγοράς σήμερα, δεδομένης της απόδοσης, των χαρακτηριστικών και της τιμής της και πιστεύουμε ότι ένα λάθος, σύμφωνα πάντα με την Nvidia, στα χαρακτηριστικά της δεν πρέπει να αμαυρώσει την εικόνα της.
Δημοσιευμένη Εικόνα
Ευχαριστούμε θερμά την MSI για την παραχώρηση του προϊόντος της δοκιμής

Στη σημερινή δοκιμή θα έχουμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε μια κορυφαία υλοποίηση της GTX 970 από την MSI, η οποία εξοπλίζεται με ένα πολύ καλό σύστημα ψύξης το οποίο πέραν από χαμηλές θερμοκρασίες προσφέρει επίσης και ιδιαίτερα αθόρυβη λειτουργία ακόμη και κάτω από αντίξοες συνθήκες. Μπορεί σε μερικούς φανατικούς gamer ο θόρυβος να περνάει σε δεύτερη μοίρα αλλά οι περισσότεροι από εμάς εκτιμούν δεόντως μια αθόρυβη κάρτα γραφικών. Για να συμβεί αυτό βέβαια απαιτείται παράλληλα χαμηλή κατανάλωση μιας και όσο λιγότερο θερμικό φορτίο έχει να αντιμετωπίσει ένα σύστημα ψύξης τόσο πιο αθόρυβο μπορεί να γίνει χωρίς να δημιουργεί προβλήματα στη λειτουργία της VGA.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά, Συσκευασία και Παρελκόμενα

Στον παραπάνω πίνακα θα βρείτε τα κύρια τεχνικά χαρακτηριστικά της MSI GTX 970 Gaming 4G καθώς και τα αντίστοιχα άλλων σύγχρονων VGAs.

Αντί 64 ROPs (Render Output Units ή Raster Operation Pipelines) που αρχικά είχε ανακοινώσει η Nvidia για την GTX 970, τελικά αποδείχτηκε ότι έχει 56. Κάτι τέτοιο πολύ περιγραφικά σημαίνει ότι έχει λιγότερους διαύλους επικοινωνίας με τη μνήμη οπότε και δεν μπορεί να διαχειριστεί εξίσου αποτελεσματικά και γρήγορα 4 GB, παρά μόνο 3.5 GB. Έτσι έχουμε ως αποτέλεσμα όταν πρέπει να χρησιμοποιήσει και τα τελευταία 512 ΜΒ, να υπάρχει μια πτώση στις επιδόσεις. Δεν πρόκειται για ένα σημαντικό πρόβλημα αλλά το γεγονός ότι το τμήμα μάρκετινγκ της Nvidia είχε δώσει λανθασμένα στοιχεία περιέπλεξε αρκετά τα πράγματα και έδωσε τροφή για κριτική στον ανταγωνισμό και τους χρήστες.

Σε σύγκριση με τον πρόγονο της, την GTX 770, η 970 προσφέρει περισσότερη μνήμη RAM η οποία θα βοηθήσει σε μεγάλες αναλύσεις και σε ιδιαίτερα απαιτητικά παιχνίδια και μικρότερη κατανάλωση. Παρόλο που ο GM204 επεξεργαστής της 970 είναι αρκετά ισχυρότερος από τoν GK104 της 770 και διαθέτει 1.7 δισεκατομμύρια περισσότερα transistors, εντούτοις το TDP του είναι κατά πολύ χαμηλότερο στα 145 W έναντι 225 W του δεύτερου. Αυτό σημαίνει ότι η 970 θα μπορούσε να τροφοδοτηθεί ακόμη και μέσω μιας 6 pin PCIe υποδοχής αλλά λόγω του υψηλού υπερχρονισμού που υποστηρίζει και για να μην υπάρξουν προβλήματα, όλες οι εταιρίες την εφοδιάζουν με τουλάχιστον 2x 6 pin PCIe connectors. Oπότε έχοντας 75 W από το PCIe slot και 2x 75 W από τα διπλά 6 pin PCIe, πάμε στα 225 W. H MSI στην GTX 970 Gaming 4 G ανεβάζει τον πήχη στα 300 W μιας και το ένα PCIe έχει 6+2 pins, οπότε και μπορεί να αποδώσει μέχρι και 150 W ισχύος έναντι 75 W του 6 pin.

 Η κάρτα έρχεται μέσα σε ένα αρκετά μεγάλο πακέτο, το οποίο διαθέτει όμορφα γραφικά και προσφέρει επαρκή προστασία στα ακριβά περιεχόμενα του.
Στα παρελκόμενα περιλαμβάνονται οι οδηγίες χρήσης καθώς και ένας DVI adaptor, ένα PCIe καλώδιο (6 pin to 6+2 pin) και ένα CD με τους drivers. Στο δικό μας δείγμα υπήρχαν δυστυχώς μόνο δύο φυλλάδια μιας και ήταν reviewing δείγμα, αλλά στο κανονικά πακέτο θα βρείτε όλα τα υπόλοιπα.

Το cooler της κάρτας διαθέτει όμορφη σχεδίαση και είναι πολύ αποδοτικό και ήσυχο. Οι διαστάσεις της κάρτας είναι 28 x 14.5 cm.


Η κάρτα καταλαμβάνει το χώρο δύο PCIe slots. Οι έξοδοι της περιλαμβάνουν δύο DVI, μία HDMI και μία DisplayPort. Όλες οι έξοδοι μπορούν να χρησιμοποιηθούν ταυτόχρονα, οπότε μπορείτε να συνδέσετε μέχρι και τέσσερα monitor.


New Technologies Introduced with the Maxwell GPU

Multi-Frame sampled Anti-Aliasing (MFAA)Ένα από τα καινούρια χαρακτηριστικά που έρχονται με το Maxwell 2 είναι και το MFAA. Πρόκειται για μια νέα μέθοδο anti-aliasing η οποία παρουσιάζει αρκετό ενδιαφέρον καθώς μας δίνει εξίσου καλή ποιότητα ομαλοποίησης με το γνωστό MSAA, αλλά με το μισό περίπου υπολογιστικό κόστος. Η συγκεκριμένη μέθοδος anti-aliasing λόγω περιορισμών στο υλικό δυστυχώς δεν είναι προς τα πίσω συμβατή με προηγούμενες γενιές της nVidia.

Dynamic Super Resolution (DSR)
Με το DSR η nVidia προσπαθεί να μας δώσει πιστότητα και λεπτομέρεια 4Κ, ακόμα αν η οθόνη μας υποστηρίζει ανάλυση μόνο μέχρι 1080p. Αν και ακούγεται αρκετά φιλόδοξο, το αποτέλεσμα σε μεγάλο βαθμό δικαιώνει, καθώς η τελική εικόνα είναι αρκετά πιο ομαλή, ενώ διατηρούνται λεπτομέρειες που χωρίς το DSR δεν θα μπορούσαμε να δούμε. Η τεχνολογία μέσω των νεότερων οδηγών είναι διαθέσιμη και για παλαιότερους πυρήνες της nVidia. Ουσιαστικά η τεχνολογία λειτουργεί επιτρέποντας στα παιχνίδια και εφαρμογές να προβάλουν το περιεχόμενο σε αναλύσεις πολλαπλάσιες της κανονικής μέγιστης ανάλυσης της οθόνης ενώ η κάρτα γραφικών αναλαμβάνει με χρήση ειδικών φίλτρων να φέρει την ανάλυση στα μέτρα της οθόνης μας. Η πτώση στο framerate, όπως καταλαβαίνετε, είναι σημαντική καθώς το κάθε παιχνίδι γίνεται render σε κατά πολύ υψηλότερη ανάλυση.
Voxel Global Illumination (VXGIΜια άλλη νέα πολλά υποσχόμενη τεχνολογία είναι και το VXGI η οποία έρχεται να δώσει λύση σε ένα από τα σημαντικότερα ζητήματα που προβληματίζει χρόνια τώρα τους κατασκευαστές κυκλωμάτων γραφικών, προγραμματιστές βιντεοπαιχνιδιών και όσους ασχολούνται με το χώρο γενικότερα. Αυτό δεν είναι άλλο από τον υπολογισμό της διαδρομής και διαδοχικών ανακλάσεων των ακτίνων φωτός από κάθε πηγή. Η συγκεκριμένη διαδικασία έχει τεράστιες απαιτήσεις σε υπολογιστική ισχύ και έως τώρα δε γινόταν σχεδόν ποτέ σε πραγματικό χρόνο πάρα μας εμφανιζόταν προϋπολογισμένα αποτελέσματα από προσομοιώσεις μόνο για τα στατικά αντικείμενα, τις επιφάνειες και τις σταθερές πηγές φωτός. Με το VXGI ο πυρήνας επεξεργασίας γραφικών δημιουργεί ένα απλοποιημένο και πολύ μικρότερης ανάλυσης μοντέλο της σκηνής που επεξεργάζεται, στο οποίο λόγω της πολύ χαμηλότερης πολυπλοκότητας έχει τη δυνατότητα να εκτελέσει την προσομοίωση της διάδοσής του φωτός σε πραγματικό χρόνο. Αν και αυτό το μοντέλο και προσομοίωση δεν είναι ορατά σε εμάς το αποτέλεσμα και κατά συνέπεια η τελική κατανομή του φωτισμού προβάλλονται στην πραγματική σκηνή μας με το τελικό αποτέλεσμα να είναι άκρως ζωντανό και φωτορεαλιστικό.

Δημοσιευμένη Εικόνα

NVIDIA G-SYNC

Η τεχνολογία G-SYNC, η οποία απαιτεί συμβατή οθόνη, εξαλείφει πλήρως φαινόμενα tearing και εξασφαλίζει απόλυτο συγχρονισμό με την οθόνη. Σε μια κλασσική αναμετάδοση σήματος από την κάρτα γραφικών, τα frames αποστέλλονται στην οθόνη με το ρυθμό που παράγονται και αυτή στην ουσία προβάλει "ότι προλαβαίνει" καθώς λειτουργεί με επίσης με το δικό της σταθερό ρυθμό ανανέωσης. Κάποια καρέ δεν προλαβαίνουν να προβληθούν, άλλα μπορεί να προβάλλονται εις διπλούν ή παρουσιάζονται φαινόμενα tearing. Με το G-SYNC η οθόνη συγχρονίζει με την κάρτα γραφικών και αλλάζει εικόνα μόνο όταν η κάρτα γραφικών έχει έτοιμη την επόμενη την οποία κρατάει σε μια προσωρινή μνήμη. Έτσι έχουμε απόλυτο συγχρονισμό και εξάλειψη όλων αυτών των προβλημάτων που έχουμε κατά τον κλασσικό τρόπο μετάδοσης. Αυτά απαιτούν οθόνη εφοδιασμένη με το κατάλληλο υποσύστημα για επικοινωνία και συγχρονισμό με την κάρτα γραφικών οπότε και δυστυχώς κατα συνέπεια συμβατή οθόνη με δυνατότητα G-SYNC.

NVIDIA Adaptive VSync
Για τα ασταθή frame rate και το screen tearing η nVidia φέρνει ακόμα μια λύση. Το όνομα αυτής είναι Adaptive VSync και αυτό που κάνει είναι να ενεργοποιεί αυτόματα στα πολύ υψηλά framerate το v-sync για την εξάλειψη φαινομένων tearing. Στα χαμηλά framerate το vsync απενεργοποιείται αυτόματα μέσω του Adaptive V-Sync προκειμένου να απαλειφθεί οποιαδήποτε καθυστέρηση ή απώλεια framerate που αυτό μπορεί να εισάγει. Η συγκεκριμένη τεχνολογία διατίθεται πλέον και για παλαιότερους πυρήνες από την nVidia.

Δεν υπάρχουν σχόλια